Coś się skiepściło - proszę powiadomić admina

Projekt: Międzynarodowy projekt „Minia Europe”

W dniach od 03.09 do 13.09. 2011r. uczniowie naszej szkoły brali udział w realizacji międzynarodowego projektu pt. „Minia Europe”. Projekt ten odbywał się w Turcji w egzotycznym mieście Amasyia. Uczestniczyło w nim sześć krajów – Rosja, Portugalia, Czarnogóra , Czechy , Turcja i Polska, którą mieliśmy zaszczyt reprezentować. Głównym zadaniem była promocja własnych krajów poprzez wykonywanie makiet charakterystycznych budowli i prezentacja ich na specjalnej dwudniowej wystawie zlokalizowanej w centrum miasta. Nasza grupa wykonała miniaturę Kościoła Mariackiego i dworku szlacheckiego. Budowle te prezentowały się okazale obok kamieniczek, wież , mostów, meczetów i innych budowli wykonanych przez naszych partnerów. Pobyt tak różnorodnej pod wieloma względami grupy młodych ludzi z różnych zakątków Europy i Azji w Amasyi cieszył się dużym zainteresowaniem i sympatią nie tylko zwykłych ludzi spotykanych na ulicach ale byliśmy też bardzo miło przyjmowani przez najwyższe władze tego miasta. Należy tu wymienić przede wszystkim wizyty u prezydenta, gubernatora, najwyższych władz szkolnych, rektora uniwersytetu. Byliśmy w centrum zainteresowań lokalnych środków masowego przekazu, wieczorami wspólnie oglądaliśmy w naszym hotelu audycje i wywiady z naszym udziałem. Oprócz prac związanych ściśle z ideą naszego projektu spędzaliśmy miło wolny czas zwiedzając niezwykle piękną Amasyię – miasto z ponad siedmiotysięczną historią, zabytkowymi grobami królów Pontu, meczetami , podziwialiśmy przepiękną panoramę z rozpościerających się nad tym miastem gór, zwiedzaliśmy okoliczne jeziora, chłonęliśmy jakże inną dla nas kulturę, wsłuchiwaliśmy się w nawoływania imama. Wielką przygodą była również dla nas podróż samolotem z Warszawy do Istambułu a potem 10- godzinna podróż autokarem . W godzinach wieczornych zwiedziliśmy Istambuł – miasto niezwykłe, nie tylko ze względu na „klimat” jaki tu panuje ale tez na położenie – na pograniczu Europy i Azji , otoczone z jednej strony Morzem Czarnym a z drugiej Morzem Marmara. Podczas pobytu w Turcji nie spotkaliśmy żadnych barier , również językowych. Językiem roboczym był język angielski, pomagała także znajomość innych języków obcych . Nawiązaliśmy nowe przyjaźnie, zdobyliśmy nową wiedzę i doświadczenie, którymi chętnie podzielimy się z innymi.